Loading...

هرآنچه که از گوشی گلکسی A40 سامسونگ باید بدانید

|
هرآنچه که از گوشی گلکسی A40 سامسونگ باید بدانید

معرفی گلکسی a40 سامسونگ

اگر چه گوشی گلکسی A40 سامسونگ جمع‎وجورترین محصول در سری جدید خانواده گلکسی A سامسونگ می باشد اما هنوز هم تمامی ویژگی‎های خوب گوشی‎های میان‎رده سامسونگ را با خود به همراه دارد.گوشی که قرار است ابعادی جمع‎وجور داشته باشد، از نظر سخت‎افزاری متوسط به شمار رود و از یک نمایشگر Super AMOLED به عنوان مزیت اصلی آن در مقایسه با رقبای مستقیم خود بهره ببرد. همچنین به عنوان یک امتیاز گلکسی a 40 2019 دارای یک دوربین فوق العاده با زاویه دید همه جانبه(Ultra Wide) است که کمتر شاهد این مزیت در این سطح از بازار هستیم.

 

همچنین در بیان مشخصات فنی گوشی گلکسی a40 باید اشاره کرد که علاوه بر دوربین، با زاویه دید همه جانبه و پنل نمایش Super AMOLED، از چیپست اگزینوس 7885 بهره می برد که قدرتی مشابه با محصولات رقیب یعنی کوالکام دارد و در کنار آن یک باتری 3100 میلی‎آمپر ساعتی دیده می‎شود که با توجه به ابعاد کوچک این گوشی کافی است.

 

نقد و بررسی گوشی گلکسی a40 - نمای جلوی گوشی

 

بدون هیچ تعارفی، ویژگی خاصی در این گوشی باعث این نشد که ما را به هیجان بیاورد ولی با این حال می تواند بصورت بالقوه ای یکی از متعادل ترین گوشی های میان ردهی باشد که می توان آن را در سبد خرید خود جای داد. خوب، با وجود این مقدمه اجازه دهید به بررسی بیشتر این گوشی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

مشخصات گوشی گلکسی A40 سامسونگ

مشخصات گوشی گلکسی A40 سامسونگ

 

اگر میخواهید اقدام به خرید galaxy a40 نمایید باید بدانید که این گوشی از شارژ سریع 15w پشتیبانی می کند، یعنی مشابهGalexy s10 . ولی متاسفانه مشخص نیست در کدام بازارها شارژر سازگار با آن در جعبه فروش قرار خواهد گرفت.

 

طراحی و ساخت گلکسی a40 2019

 

Galexy A40 با یک بدنه تمام پلاستیک ، در رنگهای سیاه ، سفید ، مرجانی و آبی به بازار عرضه شده است. به گفته ی سامسونگ ، بدنه پشتی از 3D Glasstic میباشد که باتوجه به تجربه میدانیم که این فقط یک روش فانتزی است که دارای GLASS شبیه به شیشه است. مطمئنا در برخورد اول با گوشی گلکسی A40 این احساس که جنس بدنه از شیشه است را به شما خواهد داد ولی به مرور متوجه پلاستیکی بودن آن خواهید شد.

 

نمای جلویی گلکسی A40

 

نوع آبی رنگ آن از فاصله و زاویه مشخص ، خاکستری به نظر میرسد بطوری که یک تغییر رنگ ظریف را خواهید دید، انگاری یک قوطی نفت روی آسفالت خیس بریزید. همچنین پنل پشتی سریعا اثر انگشت را به خود جذب می‎کند ولی قابل توجه نیست.

 

نمای پشتی گلکسی A40

 

Galexy A40 به لطف دور قوس دار آن در پنل پشتی ، به راحتی در دست جای میگیرد و این خمیدگی به زیبایی کلی و خوش دست بودن آن کمک می‎کند. دراین گوشی به استثنای ماژول دوربین اندکی برآمده و حسگر اثر انگشت، طراحی این بخش واقعا یکدست انجام شده است.

 

سرعت عمل حسگر اثرانگشت واقعا بالا و دقیق است و تنها چیزی که آن را کند نشان می‎دهد از حالت قفل خارج شدن نمایشگر است. تنها یک ضربه آهسته روی این حسگر باعث شناسایی سریع اثرانگشت می‎شود ولی در هنگام باز کردن قفل گوشی زمان بیشتری به خود اختصاص میدهد. تنها شکایت ما موقعیت حسگر است که اگر چند میلی متر پایینتر از آن واقع شده بود، طراحی گوشی گلکسی A40 را فوق العاده میکرد. البته کاربرانی که دستان بزرگی دارند مشکلی با این مسئله نخواهند داشت.

 

نمای نزدیک از قاب پشتی گلکسی A40

 

در پنل جلویی خمیدگی اندکی را به سمت لبه‎های پنل شیشه‎ای می‎بینیم که حتی باعث شده است گوشی در دست محکم‎تر جا بگیرد و احساس بهتری را ایجاد کند. ما همچنین متوجه شدیم حواشی اطراف نمایشگر از جمله پایین و بالا کاملا باریک است. سامسونگ توانسته است طراحی آن را در پنل نمایش 5.9 اینچ در یک ابعاد کاملا جمع‎وجور جا دهد. بخواهیم مقایسه کنیم: A40 فقط 2 میلیمتر از Galexy S10e طول بلندتری دارد و همچنین صفحه نمایش آن نیز 0.1 اینچ بزرگتر است.

 

از سوی دیگر بریدگی نمایشگر مزاحم نیست، گرچه کمی عمق دارد. شاید سنسور 25 مگا پیکسلی در جلوی آن، نیاز به فضای بیشتری داشته است.

 

نمای نزدیک از جلوی گلکسی A40

 

قاب کناری گوشی گلکسی ای 40 هنوز از پلاستیک ساخته شده است ولی رنگ آن به شکلی است که این حس را ایجاد میکند که از فلز ساخته شده است. کلیدهای کاهش و افزایش صدا و همچنین کلید روشن و خاموش کردن موبایل در سمت راست گوشی قرار گرفته است (با اختلافی اندک زیر یکدیگر قرار گرفته اند) و به راحتی در دسترس است. و در طرف دیگر(سمت چپ) شیار سیم کارت و Micro SDcard قرار گرفته اند.

 

 

در بخش زیرین دستگاه ، توری اسپیکر، جک صوتی 3.5 میلی‎متری هدفون و پورت یو‎اس‎بی تایپ C برای شارژ و انتقال داده قرار گرفته است. میکروفون اصلی نیز در این قسمت قرار گرفته در حالی که میکروفون نویز‎گیر در بخش بالایی دستگاه قرار دارد که در هنگام خرید گوشی گلکسی A4 باید مدنظر قرار بگیرد.

 

نمای پشتی گلکسی A40 وقتی که در دست فرد قرار می گیرد

 

باتوجه به جنس و اندازه ی گوشی A40 Galexy ، جای شگفتی نیست که وزن آن تنها 140 گرم است. همانطور که در بالا گفتیم از مزایای این گوشی اینست که خیلی راحت و با یک دست میتوان با آن کار کرد و این موضوع استفاده از گلکسی a 40 را لذت بخش میکند. پلاستیک به کار رفته در گلکسی a40 کمتر مستعد شکستن است ولی به خاطر بسپارید، زمانی که این گوشی را روی سطح زبر بگذارید ساده‎تر خراش می‎افتد.

 

نمایشگر سوپر امولد Infinity-U در یک گوشی ارزان

 

همانطور که قبلا ذکر شد ، نمایشگر A40 Galexy یکی از نقاط فروش آن است. یک پنل نمایش سوپر امولد که در این بخش از بازار کمتر شاهد آن هستیم.

 

صفحه نمایش گوشی فقط 5.9 اینچ قطر داشته و و دقت کافی یعنی فول اچ‎دی پلاس (1080 در 2340 پیکسل) دارد. نسبت تصویر کمی زیاد یعنی 19.5:9 و تراکم پیکسل در حدود 437 پیکسل در هر اینچ است. بریدگی نسبتا کوچک U شکل در بالا کمی عمق دارد ولی مهم‎تر از آن اینکه عریض نیست. سریعا می‎توانید به آن عادت کنید و مزاحم شما نخواهد بود.

 

صفحه نمایش گوشی گلکسی A40

 

نتایج تست‎ها نشان داد از نظر کیفیت تصویر نمایشگر این گوشی امتیاز خوبی می‎گیرد. حداکثر روشنایی آن 410 نیت است که در محیط بسیار روشن و در حالت تنظیم خودکار روشنایی به 548 نیت می‎رسد. خوانا بودن محتویات در نمایشگر زیر نور خورشید عالی است و به ندرت در این محدوده قیمت میتوان همچنین دستگاهی تهیه کرد.

 

جدول مقایسه تست نمایشگر گوشی گلکسی A40 با کدل گوشی های دیگر

 

دقت رنگ نیز چشم‎گیر است و در حالت پیشفرض dE2000فقط 1.9 است و در حالت نمایش فیلم و عکس این مقدار به 3.1 و 3.9 افزایش پیدا می‎کند. این نتایج معمولا برای یک گوشی گرانقیمت‎تر هستند. اساسا، شما نمیتوانید تفاوت رنگ ورودی و خروجی را تشخیص دهید و این نکته ی مهمی برای خرید گلکسی ای 40 خواهد بود.

 

عمر باتری A40 Galexy

عمر باتری اگرچه از قوی ترین ویژگی های A40 Galexy ، نیست اما الزاما از نقاط ضعف آن هم نخواهد بود. در حقیقت ما انتظار زمان اجرای 3.100 میلی امپر بر ثانیه را نداشتیم (خصوصا در تست وبگردی و پخش ویدیو). با این حال، کسب امتیاز 73 ساعت در حالت انتظار نسبتا قابل قبول است و شارژ باتری با مصرف متوسط بیشتر از یک روز دوام می‎آورد.

 

طول همر باتری در گوشی گلکسی A40

 

بلندگو در گلکسی A40

در گلکسی سری A جدید سامسونگ یک بلندگوی تک شیاره در بخش پایینی آن قرار دارد که استاندارد گوشی های موجود در بازار با این رنج قیمت است. گرچه، نمی‎توانیم حجم صدا را واقعا بلند بدانیم و به نسبت رقبای خود کاملا پایین‎تر است. ممکن است این قضیه به اندازه ی گوشی ربط داشته باشد، ولی نمیتوانیم مطمئن باشیم.

 

جدول تست بلندگوی گلکسی A40 با مدل گوشس های دیگر

 

کیفیت صدا در گلکسی a40

گوشی A40 Galexy سامسونگ در اولین بخش از تست کیفیت صدای ما عملکرد عالی داشت. زمانی که این گوشی را به یک آمپلی‎فایر فعال خارجی متصل کردیم، خروجی صدا به شکل بی نقصی دقیق و سطح حجم صدا بالا بود تا امتیاز بالایی در شفافیت صدا نیز بگیرد.

 

اتصال این گوشی به هدفون حجم صدا را به تنها بالاتر از مقدار متوسط کاهش داد و مقداری اعوجاج اینترمدولاسیون شکل گرفت. همچنین نویز القایی استریویی کمی زیاد شد تا در کل در این بخش امتیاز متوسطی بگیرد.

 

جدول تست کیفیت صدا در گوشی گلکسی A40 با مدل گوشی های دیگر

 

نمودار فرکانس پاسخ در گوشی گلکسی A40

 

رابط کاربری جدید One UI سامسونگ به همراه اندروید 9 پای

 

سری جدید گلکسی A سامسونگ همگی با اندروید 9 پای وارد بازار شده‎اند و مهم‎تر از همه اینکه شاهد استفاده از رابط کاربری جدید سامسونگ یعنی One UI هستیم که دارای ویژگی‎های متعددی می باشد و برای استفاده از گوشی با یک دست بهینه شده است.

 

نمای جلویی گلکسی A40

 

به عنوان مثال، زمان باز کردن سایبان نوتیفیکیشن اگر یک مرتبه دیگر دست‎تان را روی صفحه بکشید تاگل‎های سریع در دسترس شما قرار خواهند گرفت. در منوی تنظیمات نیز می‎توانید به سمت پایین دست‎تان را روی صفحه بکشید تا عناصر رابط کاربری در نیمه پایینی صفحه قرار بگیرد و شما میتوانید با انگشت شست خود به آنها دسترسی داشته باشید.

 

ناحیه نوتفیکیشن در کلکسی A40

ناحیه نوتفیکیشن در گلکسی A40

 

 

 

همانطور که در حال حاضر در Galexy s10 نیز میبینیم، ظاهر آیکون ها تغییر کرده اند. شما می‎توانید از بین نوار ناوبری استاندارد (به کمک دکمه‎های نرم‎افزاری) و مبتنی بر ژست‎های حرکتی یکی را انتخاب کنید. بسته به هر کدام که انتخاب کنید، کشیدن دست از پایین به سمت چپ صفحه منو آخرین اپلیکیشن‎های استفاده شده را باز می‎کند و از پایین به طرف راست باعث برگشت به عقب می‎شود و از وسط به سمت پایین شما را به صفحه هوم می‎برد.

 

صفحه خانه در گلکسی A40

برنام ههای اخیر استفاده شده در گلکسی A40

صفحه Bixby در گلکسی A40

 

 

همچنین در این حالت جابه‎جایی سریع بین اپلیکیشن‎ها غیرممکن است. اگر از این قابلیت زیاد استفاده می‎کنید باید سیستم ناوبری توسط دکمه‎های نرم‎افزاری را انتخاب کنید.

 

منوی کلی تنظیمات حالا بسیار مرتب‎تر است و ساده‎تر می‎توانید قسمت های مختلف را پیدا کنید. به عنوان مثال زیر منوی Display تمامی تنظیمات صفحه هوم و نمایشگر را در خود دارد. می‎توانید از این جا حالت رنگ‎های نمایشگر را تغییر دهید و night mode یا فیلتر نور آبی را فعال کنید.

 

منوی صفحه هوم به شما اجازه می‎دهد تقریبا هر چیزی را در مورد آن از جمله کشوی اپلیکیشن، را سفارشی‎سازی کنید. می‎توانید از این کشو استفاده کنید یا همه آیکون‎ها را روی صفحه هوم خود قرار دهید.با کشیدن دست روی صفحه از صفحه هوم به سمت بالا کشوی اپلیکیشن و به سمت پایین سایه‎بان اعلانات ظاهر می‎شود.

 

منوی تنظیمات

منوی تنظیمات

 

 

 

از همان زیر منو Display می‎توانید نوار مسیریابی را سفارشی کنید. اگر به رابط کاربری گوشی‎های غیر سامسونگی عادت دارید می‎توانید دکمه برگشت به عقب و آخرین اپلیکیشن‎های باز شده را عوض کنید.

 

متاسفانه با وجود پنل AMOLED ما گزینه always on screen را در منوها پیدا نکردیم. در زیر منو Lock Screen نیز چیزی دیده نمی‎شود.

 

 

بخش امنیتی و بیومتریک دقیقا همان چیزی است که انتظار دارید. می‎توانید اثرانگشت و چهره خود را برای بازکردن قفل گوشی ثبت کنید و تعدادی گزینه بیشتر نیز در اختیار خواهید داشت. در مورد سرعت حسگر اثرانگشت و مشکل دیگر در بالا صحبت کردیم.

 

 

قابلیت باز کردن گوشی از حالت قفل با اسکن چهره نیز به خوبی کار می‎کند و چند گزینه بیشتر می‎تواند به صورت بالقوه باعث دقیق‎تر و سریع‎تر شدن آن شود ولی از نظر امنیتی با اسکن اثرانگشت برابری نمی کند. به هرحال، برای تشخیص چهره تنها به استفاده از دوربین جلو تکیه دارد.

 

در بخش Advanced Features یک سری ژست های حرکتی مفید قرار داده شده: دو مرتبه ضربه روی نمایشگر باعث روشن شدن آن می شود، هشدار هوشمند (زمانی که گوشی را بلند می کنید اگر تماس یا پیام از دست رفته داشته باشید می لرزد) ، برعکس کردن گوشی برای سایلنت کردن آن و smart stay (تا زمانی که به نمایشگر نگاه کنید روشن باقی خواهد ماند.)

 

حسگر اثرانگشت نیز از یک ژست حرکتی پشتیبانی می‎کند تا زمانی که دست‎تان را روی آن می‎کشید پنل نوتیفیکیشن پنهان یا نشان داده می شود. این ویژگی واقعا مفید و قابل اعتماد است.

 

 

 

جالب تر اینکه، سامسونگ گزینه‎ای را برای خاموشی بعضی از عناصر گرافیکی و انیمیشن‎های رابط کاربری قرار داده است تا باعث افزایش سرعت ناوبری در میان منوها شود.

 

اگرچه نمایش پاپ آپ هوشمند(Smart pop-up) بعضی وقت ها اذیت کننده است اما در بعضی از مواقع مفید هم می باشد. شما می توانید این گزینه را برای برنامه های کاربردی که قادرند صفحه را به دو قسمت تقسیم کنند، فعال نمایید. زمانی که یک نوتیفیکیشن دریافت می‎کنید، نمایشگر شما به شکل یک آیکون کوچک و پاپ‎آپ نمایش داده می‎شود که زمانی روی آن ضربه بزنید اپلیکیشن را در یک پنجره کوچک باز می‎کند که این ویژگی بخصوص برای انجام همزمان چند کار مفید است.در بعضی از موارد، اگر در حال استفاده از یک اپلیکیشن دیگر باشید، ضربه زدن روی این آیکون اپلیکیشن اول را به صورت تمام صفحه باز می‎کند.

 

 

 

 

در منو مراقبت های دستگاه (Device Care) ، زیر منوهای استاندارد باتری، حافظه گوشی، رم و مدیریت مسائل امنیتی را مشاهده می‎کنید. باتری شاید مفید‎ترین آن‎ها باشد. این بخش میتوانید اطلاعات مناسبی درباره ی نرم افزارها و سرویس هایی که بیشتر باتری را مصرف میکنند بدست اورده و می‎توانید برای افزایش بیشتر عمر باتری با تنظیمات دانه‎ای (granular settings) آن‎ها را کنترل کنید.

 

 

 

از انجاییکه این گوشی محصول برند سامسونگ است، تعداد اپلیکیشن‎های سیستمی از پیش نصب شده مانند تقویم، ساعت، گالری و حتی اپلیکیشن اختصاصی گلکسی استور زیاد است. مرورگر اینترنت سامسونگ یقینا مفیدترین و پر امکانات‎ترین آن‎ها در سری جدید گوشی سامسونگ است و جایگزین خوبی برای chorme می باشد.

 

از لحاظ عملکرد هم چیزی که میتوان در مورد گوشی گلکسی a40 2019 بیان کرد، اینست که رابط کاربری بدون هیچ وقفه و یا هنگ کردن کار می‎کند. انیمیشن‎ها به نسبت همیشه کمی آهسته‎تر به نظر می‎رسند ولی ظاهرا Exynos 7885، سفارشی‎سازی نسبتا سنگین رابط کاربری را به خوبی مدیریت می‎کند.

 

عملکرد، فاکتوری مهم در تعیین قیمت Galexy A40

 

Galaxy A40 یکی از قدرتمندترین چیپست‎های میان‎رده در بین خانواده اگزینوس یعنی Exynos 7885 را در خود دارد. این چیپست مجهز به یک پردازنده هشت هسته‎ای است که از ۲ هسته با عملکرد بالای کورتکس A73 با سرعت کلاک ۱.۷۷ گیگاهرتز و ۶ هسته صرفه‎جو در مصرف انرژی و کوچک‎تر کورتکس A53 با سرعت کلاک ۱.۵۹ گیگاهرتز تشکیل شده است.برای انجام کارهای سنگین گرافیکی این چیپست از پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 استفاده می‎کند.

در بخش حافظه شاهد استفاده از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۴ گیگابایت رم و پشتیبانی از درگاه microSD هستیم.

 

شروع تست‎های بنچمارک با تست پردازنده است تا موقعیت اگزینوس ۷۸۸۵ را متوجه شویم. در تست تک هسته، این چیپست جایگاهی مشابه با اسنپ‎دراگون ۶۶۰ و ۶۳۶ دارد. در حقیقت در بعضی از موارد امتیاز اگزینوس اندکی بهتر است.

 

بنچمارک عملکرده پردارنده

 

بنچمارک عملکرده پردارنده

 

 

اگرچه، در تست‎های چند هسته، اگزینوس ۷۸۸۵ از رقبا عقب می‎افتد. سرعت کلاک نسبتا پایین در مقایسه با سایر چیپست‎ها در این محدوده قیمتی یقینا مقصر این ماجرا است.

 

بنچمارک پردازنده گرافیکی

 

بنچمارک پردازنده گرافیکی

 

بنچمارک پردازنده گرافیکی

 

بنچمارک پردازنده گرافیکی

 

بنچمارک پردازنده گرافیکی

 

همانطور که انتظار می رفت، عملکرد پردازنده گرافیکی نیز چشمگیر نیست. شاید برای کاربران معمولی و افرادی که زیاد به دنبال بازی کردن نیستند کافی باشد ولی به نسبت سایر رقبا با قیمت مشابه یقینا کمتر است.

 

پس واضح است که این تراشه برای کاربرانی که از گوشی خود زیاد استفاده می‎کنند ساخته و طراحی نشده است و از نظر عملکرد شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد چرا که تمرکز اصلی آن در مصرف بهینه باتری است.

 

دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی به همراه لنز ۵ مگاپیکسلی اولترا واید

 

این گوشی مجهز به سیستم دوربین دوگانه در پنل پشتی است که از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.7 و یک دوربین ثانویه اولترا واید ۵ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است. در پنل جلو دوربین ۲۵ مگاپیکسلی با ضریب اف f/2.0 را مشاهده می‎کنیم که به ادعای سامسونگ یکی از بهترین‎ها در کلاس خود است.

 

اما قبل از اینکه به پیکسل ها بپردازیم و ببینیم که سه دوربین در شرایط روشنایی مختلف چطور کار میکنند، اجازه دهید به بررسی منوها و گزینه های مربوط به آن به

منوهای دوربین گوشی گلکسی A 40 بپردازیم.

 

اپلیکیشن پیش‎فرض دوربین، از نظر رابط کاربری مشابه با سایر گوشی‎های سامسونگ است که رابط کاربری One UI دارند. کشیدن دست روی صفحه از چپ به راست باعث جابه‎جایی بین حالات مختلف دوربین می‎شود و در نمایاب دکمه‎ای وجود دارد که عکاسی از دوربین معمولی را به اولترا واید یا برعکس تغییر می‎دهد. در این بخش گزینه‎ای نیز برای بهینه‎سازی صحنه دیده می‎شود.

 

منوی تنظیمات بیشتر را می‎توان در گوشه بالا سمت چپ صفحه مشاهده کردکه به شما این امکان را می دهد تا روی عکاسی و فیلمبرداری با این گوشی کنترل بیشتری داشته باشید، البته این تنظیمات بسیار استاندارد و معمولی هستند.

 

حالت عکاسی حرفه‎ای نسبتا محدود است و تنها می‎توانید مواردی مانند ISO، تعادل سفیدی و سطح نوردهی را تغییر دهید.

 

کیفیت تصویر در سری جدید گوشی سامسونگ

 

در طول روز، گوشی می‎تواند تصاویر ثابت واقعا خوبی با جزئیات کافی، دامنه دینامیک خوب، رنگ‎های زنده و کنتراست عالی بگیرد. نواحی بسیار روشن در بعضی از موارد اندکی برش می‎خورند. از طرف دیگر عکاسی به حالت HDR حتی با آن که در حالت خودکار قرار گرفته بود به ندرت فعال می شد.

 

با آن که مشکل حادی پیدا نکردیم ولی متوجه شدیم سمت چپ هر تصویر کمی تیره به نظر می‎رسد در حالی که سمت راست شارپ باقی می‎ماند. به نظر ما مشکل می‎تواند از گوشی که با آن بررسی را انجام می دهیم، باشد.

 

به هرحال، به طور کلی دوربین گوشی عالی نیست ولی آن قدر بد هم نیست. و این را می توان از مقایسه با اکثر رقبای خود که در همین محدوده قیمتی و حتی در بعضی از موارد بالاتر از سطح متوسط هستند، نتیجه گرفت. زحمتی برای فعال‎سازی گزینه بهینه‎ساز تصویر نکشید چون به نظر ما اصلا تفاوتی در کیفیت تصاویر به وجود نمی آورد.

 

عکاسی در شب

تصاویری که در شب گرفته شدند قابل قبول بودند و پارازیت کمی در سایه‎ها داشتند. فعال‎سازی گزینه بهینه‎ساز تصویر (Scene Optimizer) مجددا عملکرد جالبی نداشت ولی اندکی باعث افزایش کنتراست و رنگ‎های زنده‎تر شد. متاسفانه، مشکل سطح جزئیات سمت چپ و راست تصویر در این جا نیز دیده می شود.

 

تصاویر دوربین اولترا واید ( ultra wide-angle)

معمولا دوربین‎های اولترا واید از نظر کیفیت کلی تصویر شارپ بودن آن قابل قیاس با دوربین های استاندارد نیستند و در مورد گوشی گلکسی A40 سامسونگ می توان گفت که این دوربین ۵ مگاپیکسلی و بدون فناوری فوکوس خودکار است بنابراین نباید از آن انتظار یک عملکرد عالی را داشته باشیم.

 

اما در طول روز اگر از فاصله مناسب عکس بگیرید، نتیجه قابل قبول است. برش نواحی بسیار روشن همچنان مشکل واضح است، گرچه جزئیات تصاویر نیز هنوز کم است.

بنابراین در شرایطی که نور کمی وجود دارد، پیشنهاد می‎کنیم از دوربین اصلی استفاده کنید تا از این طریق عکس ها با ظاهری دانه دانه شکل نگیرند.

 

پورتره

دوربین‎های اولترا واید برای ثبت اطلاعات عمق استفاده نمی‎شوند بنابراین بخش نرم‎افزاری دوربین باید این کار را به همراه جداسازی لبه انجام دهد. نتیجه کار شگفت‎انگیز نیست ولی به اندازه کافی خوب است. می‎توانید شدت افکت بوکه را در همان لحظه یا بعدا در بخش گالری تغییر دهید.

 

سلفی با گوشی Galexy a40

واقعا تحت‎تاثیر تصاویر سلفی قرار گرفتیم، چراکه عکس های گرفته شده توسط این گوشی ، کاملا شارپ با جزئیات بالا، بازتولید رنگ خوب و دامنه دینامیک وسیع همراه می باشند. گرچه جداسازی لبه پرتره‎ها چشمگیر نیست.

 

همچنین اگر می‎خواهید با دقت اصلی دوربین یعنی ۲۵ مگاپیکسل عکس بگیرید، روی آیکون "3:4H"در بالای نمایاب ضربه بزنید، درغیر این صورت تصاویر پرتره ۱۲ مگاپیکسلی و سایر تصاویر ۸ مگاپیکسلی ذخیره می‎شوند.

 

ضبط ویدیو در گلکسی A40

دوربین اصلی و اولترا واید تنها می‎توانند حداکثر فیلم‎هایی با کیفیت Full HD باسرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کنند. اما اگر با کیفیت 4K فیلم می‎گیرید، می‎توانید اپلیکیشن‎های شخص ثالث مانند Open Camera را دانلود کرده و از ضبط 216p لذت ببرید.

 

هنگام ضبط ویدیو با دوربین اصلی، ویدئوها شارپ با رنگ‎های تاثیرگذار هستند و سطح پارازیت آن‎ها کم است یا اصلا وجود ندارد. اما فیلمبرداری با دوربین اولترا واید را توصیه نمی‎کنیم چون نتیجه کار افت شدید جزئیات و دامنه دینامیک است.

 

رقبای گلکسی a40 رقیب مستقیمی برای این گوشی با همین رنج قیمت و تقریبا ابعاد نمایشگر مشابه داشته باشد وجود نداشت. البته این یک امتیاز مثبت برای سامسونگ است.

 

طراحی و نمایشگر سوپر امولد دو فاکتور اصلی برای فروش گوشی گلکسی A40 سامسونگ هستند و اکثر گوشی‎ها نمی‎توانند با این قیمت چنین امتیازی داشته باشند. دوربین ثانویه اولترا واید نیز کمتر در این بخش از بازار دیده می‎شود ولی آنقدر خوب نیست که بخواهیم آتش هیجان برای خرید A40 رو برافروخته‎تر کنیم.

 

با صرف همین مقدار بودجه می‎توانید Moto G7 را بخرید که سیستم عامل خام اندروید و چند ویژگی سفارشی موتورولا را دارد. عملکرد آن نیز بد نیست ولی از نظر کیفیت نمایشگر و باتری در مقایسه با گلکسی A40 در مقام پایین‎تری قرار می‎گیرد. چیپست اسنپ‎دراگون ۶۳۲ نیز قدرت رقابت با اگزینوس ۷۸۸۵ را ندارد. با همین مبلغ (دلار) شما میتوانید vanilla Moto G7 را که دارای سیستم عامل اندروید خوب با ویژگی های دلخواه موتورلا در بالای گوشی است دریافت کنید.

 

 

اگر کمی بودجه خود را افزایش دهید می‎توانید Galaxy A50 را بخرید ولی ابعاد آن جمع‎وجور نیست ولی در عوض عمر باتری و سخت‎افزار بهتری به دست می‎آورید.

 

حتی می‎توانید با هزینه کمتر ردمی نوت ۷ را بخرید که به خوبی محصول سامسونگ (حتی بهتر) است. گوشی بدون شک بزرگتر ولی سخت‎افزار قوی‎تر، کیفیت دوربین و عمر باتری به مراتب بهتر دارد. البته نمایشگر AMOLED را از دست خواهید داد.

 

نوکیا از اواخر سال2018 ، باNokia 7.1 یکی دیگر از گزینه های خوب برای طرفداران نسخه خام اندروید است. نمایشگر OLED ندارد ولی کیفتی تصویر عالی است و از HDR پشتیبانی می‎کند. عمر باتری به همان خوبی است و عملکرد دوربین به شکل قابل توجهی بهتر است. از طرفی از مواد با کیفیت‎تری ساخته شده است. علاوه بر این قیمت محصول نوکیا کمی ارزان‎تر نیز می باشد.

 

از طرفی اگر جمع‎وجور بودن گوشی برایتان مهم نیست شاید بهتر باشد سری به محصولات شرکت آنر بزنید. به سختی میتوان گفت که گوشی خوبی است اما در حقیقت بسیار ارزان بوده و عمر باتری خوبی دارد و شما میتوانید با microUSB کار کنید.

 

نظر نهایی در مورد خرید Galexy a40 گوشی گلکسی A40 عملکرد خوب و ابعاد جمع‎وجوری دارد. طراحی ارگونومیک و خوب دارد و با آن که از پلاستیک ساخته شده است ولی یک دوربین اختصاصی اولترا واید و مهمتر از همه نمایشگر سوپر امولد دارد که گوشی را نسبت به رقبا متمایز می‎کند.

 

اما عملکرد نه چندان خوب چیپست و نبود قابلیت فیلمبرداری 4K (بدون نیاز به اپلیکیشن شخص ثالث) باعث می‎شود امتیاز بالایی به گوشی ندهیم. با این قیمت به سختی می‎توان در تمامی بخش‎ها برنده شوید.

 

 

مزایای گوشی گلکسی A40

  • ارگونومیک خوب، قاب باریک و بریدگی کوچک (و یک پورت یو‎‎اس‎بی تایپ C)
  • پنل سوپر امولد عالی و بالاتر از کلاس گوشی است.
  • مجهز به سیستم عامل اندروید پای و آخرین رابط کاربری One UI سامسونگ
  • عملکرد کلی دوربین خوب است (به جز دوربین اولترا واید)

 

معایب گوشی گلکسی A40

  • فاقد قابلیت فیلمبرداری 4K و نبود فناوری رفع لرزش تصویر
  • انتظار امتیاز بهتری را برای کارایی باتری داشتیم
1
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    برگشت به بالا